....Selamat Datang Ke Web Blog SATU MALAYSIA SATU HOBI ..

'

Monday, 26 December 2011

SANGKAR BURUNG / SUGAR GLIDER

Sangkar untuk BURUNG, SUGER GLIDER
size : 18.5" x 14" x 40"HAdd Video
BUMBUNG BERBENTUK PAGODA (JENIS BARU)

DATANG BERSAMA
TRAY DI BAWAH
3 BATANG KAYU
4 TEMPAT MAKAN

BARANG BARU

HARGA RM150.00
STOK TERHAD

Wednesday, 2 November 2011

Sangkar B604


RM 120.00


Sangkar untuk burung, sugar glider

Size: 17 1/4" x 12 1/2" x 33"
6 small door 5" x 4"
1 big door 12" x 12"
color : hammertone silver
accessories :
1 plastic tray
2 wood perches
4 plastic food cup
code:B604 (curve roof)
Sangkar BaruBarang terhad

Sila Hubungi:
Shah
017-2034176/012-2726301
ISNIN-JUMAAT - 6.30PTG KEATAS
SABTU, AHAD CUTI UMUM - ANYTIME(CALL DULU)
COD: Patronas Tesco Ampang,dan Kawasan Ampang SAHAJA.

Monday, 18 July 2011

Kau pergi jua...

Ampang..18 Julai 2011..kematian seekor induk teddy bear (Luna) di tempat saya..Sebab-sebab kematian tidak dikenal pasti.. jangka hayat (september 2010 - julai 2011) sedih memang sedih beliau meninggalkan anak-anak yang berusia lebih kurang 11 hari (6.07.2011) untuk penyambung kegembiraan kami...semoga anak-anak beliau sihat dan berbahagia bersama indul angkat....



Semasa anak dara



Waktu di tanamkan...


(kesian Anak-anak yatim baru 11 hari hidup beribu)

(INGATLAH: KALAU TAKUT DI LAMBUNG OMBAK JANGAN BERRUMAH DI TEPI PANTAI)

(SETIAP YANG HIDUP PASTI AKAN MERASAI MATI)

Wednesday, 11 May 2011

Chiang Mai Trip

Akhir bulan lepas aku ke sempat ke CHIANG MAI Thailand...(opis bawak jalan-jalan)
So Gambar sikit-sikit je kat sini lak tengok lagi leh gi


Awal pagi dah gerak gi dari Malaysia..

Ni Totel tempat aku lepak..best gila..harga pun boleh takann..

Kiranya jadi bebudak kejab naik gajah....

Singgah Taman Bunga (Royal Flora Garden)

Ni tempat yang tak akan aku lupakan bermanja bersama sang belang

Ada Berani ke bro..

Adoiiiii..kau gigit aku..

Ni tempat buat payung kalau nak tempah pun boleh siap boleh hantar pos lagi tapi pos lena bayar lebih laa ingat nak jugak tempah letak gambar rebbit...
Ni tak sakit ke taruk ring kat tengkok..







Memang dah jadi pengila rabbit apa aku ni..jalan-jalan kat pasar malam sekali terjumpa la pulak rabbit UNTUK DIJUAL murah tuuuu...cuba gak carik petshop ke @ tempat-tempat jual rabbit lain tapi hampa....

Caw..kalau nak tengok gambar lain kat:
http://9w2sna-family.blogspot.com/

Wednesday, 4 May 2011

Anak Arnab Kelahiran April 2011

Pada Apri 2011 sebanyak 3 ekor induk telah selamat melahirkan baby-baby rabbit yang comel semua anak berjumlah 17 ekor tapi yang sempat hidup sampai hari ini hanya 11 ekor sahaja..

Hasil Hidup selama sebulan antara induk 1

Maka terhasil lah baby sebanyak 5 ekor tapi mati 1 dan ...
pada 01.04.2011

Cacat seekor

Hasil hidup selama sebulan antara induk 2

Bersama

Maka lahirlah baby seramai 7 ekor pada 03.04.2011 tapi setakat semalam 04.05.2011 hanya 3 ekor sahaja yang hidup

Yang ini induk yang ke 3

Pada tanggal 14.04.2011 maka lahirlah 5 ekor sang celak

Semoga yang tinggal kekal...

Monday, 2 May 2011

Ahli Baru di tempat kami

Ini adalah Ahli baru di tempat kami walau pun tidak semeriah dan secun rabbit di tempat rakan-rakan....

Yang ni Hotot kata tuan asal adalah HOTOT
Berusia lebih kurang 7 bulan (September 2010)
Jantan / Buck
(B 11)

Yang ni teinga jatuh (lop) tak lah lawa mana pong..
Usia 5 bulan ++( Nov 2010)
Betina / Does
(D12)

Ni pun Lop
Usia Sama Lebih Kurang 5 Bulan ++(Nov 2010)
Betina/Does
(D 11)

Yang ni terlalu muda
Usia 3 Bukan ++( Jan 2011)
Betina / Does
(D 13)
Sekarang ni pun sedang berusaha menabung untuk mencarik lop yang dalam ketegori ratu cun dan hansom cam kat tempat mat pizza...

Wednesday, 6 April 2011

Dugaan demi dugaan

Waaaaaaa...Hari dan bulan yang menyedihkan seperti biasa lepas hantar anak-anak ke sekolah balik rumah siap untuk pergi kerja dah rutin harian ku sebelum pergi akan ku lihat kesemua arnab-arnab ku..mula-mula aku tengok si kecik ni selalu dia akan melompat-lompat tapi pagi ni ku lihat dia tidur tidak bergerak....ku angkat rupanya telah pergi meninggalkan alam ini...ni adalah satu-satunya peninggalan si puteri lop yang pergi 03.04.2011..maka tak ada baka yang tinggal kini..

(pergi mengikut jejak si ibu)




Selepas ku tanam si kecik ku bersiap untuk pergi kerja tapi tedetik dihati untuk melihat si jerry (B2) ku kerana semalam masa beri makan hay dia tak makan, masa basuh tray najis kurang, dan kulihat si jerry macam merindui si saloma yang telah pergi 1.04.2011(GF dia tu masa mati pun satu kandang)...tapi..ya Allah dugaan apa yang kau beri kepada ku..ku lihat si jerry telah pergi mingikut jejak saloma...


(Pergi tak kembali)

KOD : B2

NAMA :JERRY JENIS :LION HEAD

JANTINA :JANTAN / BUCK

DOB :OCT 2009

Dalam Kenangan


Kenapa ini terjadi...adakah faktor cuaca sekarang pagi panas terik belah petang hujan lebat..?@ virus apa yang telah merebak...walau apa pun ku terima dugaan ini..lepas ni giliran siapa yang di panggil? mintak -mintak cukup lah setakat ini..

Update 11.11.2010

Related Posts with Thumbnails